Sara Valtersson berättar hur man kan arbeta framgångsrikt med nätverk som mindre byrå.
Stora PR-dagen 2023: Thomas Lindström
Thomas Lindström, vd på Thinc, berättar hur ett en koncern tänker kring framtidens PR-bransch.
Stora PR-dagen 2023: Lovisa van der Schoot
Lovisa van der Schoot, PR-manager på mobiloperatören 3 berättar hur de arbetar med PR på ett nytänkande sätt.
Stora PR-dagen 2023: Alicia Price, Resumé
Alicia Price från Resumé är en av de mest insatta i kommunikationsbranschen, hon pratar om ”Överlevarna i framidens PR-bransch”
Stora PR-dagen 2023: AI-talaren ”Clarice Andersson”
Publiken fick inte veta, men vi lät en skådespelare läsa upp ett tal skrivet av ChatGTP. En AI-talare som pratar om hur PR-branschen kan använda AI. Så här blev resultatet.
Desinformation och cybersäkerhet
Den 29 mars 2022 bjöd vi in till webbinariet ”Från gråzon till Safe Zone – Hur skyddar vi oss från desinformation och cyberhot” med en av Sveriges mest erfarna föreläsare i ämnet, f d polisöverintendent och säkerhetsexperten Jörgen Holmlund. Du hittar en inspelad video på svenskpr.se.
Varningarna duggar tätt från säkerhetsexperterna i Sverige om hackarorganisationerna som hotar svenska företag och den utbredda politiska desinformation som sprids. Rysslands krig i Ukraina har ökat riskerna, men även de kriminella nätverken har tagit ett stadigt grepp om både cybervärlden och mobiltelefoner.
Rysslands grymma invasionskrig mot Ukraina är ett hot mot Europas säkerhet och demokrati. Men samtidigt eskalerar andra farliga och försåtliga informationskrig. Fientliga makter, politiska och kriminella nätverk utövar kontinuerligt desinformation och cyberattacker för att ändra och förleda attityder och förstöra viktig digital infrastruktur.
Cyberhoten ökar just nu i snabb takt mot företag, organisationer och offentlig verksamhet och blir alltmer sofistikerade och svåra att värja sig emot. Som kommunikationsbyrå har detta blivit en stor utmaning– att lära sig upptäcka, värja sig mot och utbilda våra kunder i.
Regi om PR-byråernas styrkor och svagheter 22 mars 2022
Greenwashing
6 dec 2021:
Seminariet kommer att sändas digitalt för de som inte kan medverka på plats. Medverkar med egna inspel och i ett samtal om den delikata balansgången i hållbarhetskommunikationen, det gör:
Lina Edenfelt Holst, Södra tornet.
Charlotta Szczepanowski, Coop.
Anders Tollmar, modereramera.
Ida Nyström, Konsumentverket.
I en tid när alla pratar hållbarhet. Då är det viktigt att det får synas att man gör bra saker. Men det finns en utmaning som vi ska titta närmare på: Hur får man fullt genomslag i kommunikationen för sina miljöinsatser – utan att det blir greenwashing av alltihopa. Vi utgår från ett aktuellt fall där Konsumentombudsmannen, KO, tar Arla till domstol eftersom företagets påstående om netto noll klimatavtryck ger konsumenterna fel bild av produktens påverkan enligt KO.
Hur ser Almedalsveckan ut 2022?
16 sept 2021
Upphandlingar – affärsmöjlighet eller byråkrati?
29 april 2021: