Välkommen till Stora PR-dagen 9 april 2025
Anmäl dig nu till årets viktigaste dag för dig som jobbar med kommunikation. Förra året blev vi 217 personer, och i år räknar vi med minst 250 personer från PR- och kommunikationsbyråer, inhouse, myndigheter och media. Eftermiddagen är fylld med snabba föreläsningar, engagerade paneler och bra mingel. På kvällen kan man välja att vara med på middagen på Moderna museets restaurang. Välkomna!
Nya verktyg – AI – Unga målgrupper – Reklam eller PR – Internationellt perspektiv – Mångfald och hållbarhet
Tema: Navigera en ny spelplan
– Kommunikatörens existensberättigande
– Trovärdighet i ett nytt medielandskap
– Dags att tämja dina digitala kollegor
Datum
9 april 2025
Tider
Frukostwebbinarium 08:30–09:30 Lunch med mingel 11:30-12:30 Eftermiddagsprogram 12:30–17:00 Eftermingel 17:00–18:00 Middag 18:00 (senast till 21:00)
Plats
Moderna museet, Exercisplan 4, 111 49 Stockholm
Biljettpris
2400 kr (momsfritt) inkl lunchwrap
2950 kr (momsfritt) inkl lunchwrap och middag
Studentpris 300 kr (momsfritt) inkl lunchwrap
Studentpris 700 kr (momsfritt) inkl lunchwrap och middag
Rabatt för ordinarie medlem: 1000 kr
Rabatt för studentmedlem: 200 kr
Arrangör
Svensk PR, i samarbete med sponsorerna
Program 2025
Sam-kom, expertgruppen för samhällskommunikation bjuder på ett webbsänt frukostseminarium. Webbsändningen är gratis för alla med länk.
Alla med biljett till Stora PR-dagen är välkomna till oss på plats i Moderna muséet. Notera att det är ledig tid mellan 09:30 och 11:30.
- 11:30-12:30 Restaurangens extra fina lunchwraps och mingel.


- 12:30-12:40 Jonas Pertoft från Svensk PR öppnar dagen och välkomnar dagens moderator Katarina Strömberg som presenterar dagen.
- 12:40-12:55 Inledning och inspiration
- 13:00-13:20 Paneldebatt
- 13:20-13:40 Frågor från publiken
- Mingelpaus där det bjuds på kaffe, te och fika.
- 14:45 Inledning och inspiration
- 15:00 Paneldebatt
- 15:20 Frågor från publiken
- Det bjuds på kaffe, te och nybakat från restaurangen
- 15:20 Inledning och inspiration
- 15:40 Paneldebatt
- 16:00 Frågor från publiken
- Publiken och talarna summerar de viktigaste insikterna från dagen.
- Information om middag.
- Mingel för alla
- För middagsgäster ingår fördrink innan middag
- För övriga gäster kan dryck köpas till på plats
- Middag på Moderna Museets restaurang för alla som köpt biljett med middag.
Huvudpartners 2025
Sponsorer 2025
Förra årets talare, 2024

Alexander Morad
VD på Bright Mind Agency, en byrå som fokuserar på relevant och modern marknadsföring. Alexander är även investerare på hummy.social.

Alicia Price
Journalist på Resumé som i många år bevakat PR och kommunikationsfrågor. Det har gett henne perspektiv på både beställare och byråer.

Amanda Frid
VD och partner på More PR, en PR-byrå i Göteborg som hjälper företag och organisationer att höja rösten i deras viktigaste sammanhang.

Cecilia Torelm Tornberg
Advokat Cecilia Torelm Tornberg är specialiserad på marknads- och immaterialrätt, avtalsrätt samt GDPR och arbetar med rådgivning till näringsidkare gällande bl.a. influencer marketing, dataskydd, upphovs- och varumärkesrätt. Hon är även verksam som processombud vid domstol och biträder vid förhandlingar med myndigheter och privata organ.

Daniel Lagerqvist
Daniel Lagerqvist är vd och grundare för PR-byrån Fuze, som är en del av PPP-nätverket. Daniel var tidigare kommunikationsdirektör i Sverige för globala tv-bolaget Discovery och har även lång erfarenhet från journalistiken, bland annat som nyhetschef på Expressen.

Ellen Spångberg
Content Creator på The Winery Hotel.

Fiona Goldsworthy
Fiona joined Brands2Life in 2010 and has over a decade of experience in developing and executing award-winning communications programmes to build brands globally.

Johan Farkas
Johan Farkas is a postdoctoral researcher at the University of Copenhagen’s Department of Communication. Farkas is a frequent contributor to news reporting on disinformation and has given expert testimonies to institutions such as the Council of Europe and Swedish Ministry of Culture.

Jonas Pertoft
Jonas är ordförande i branschorganisationen Svensk PR. Till vardags är han kommunikationsstrateg på PR- och kommunikationsbyrån Södra tornet i Uppsala som han var med att grunda 2002. Jonas arbetar huvudsakligen med B2B och myndigheter, två kundtyper där PR är den viktigaste kanalen.

Jörgen Holmlund
Tidigare polisöverintendent och även en av Sveriges mest erfarna säkerhetsexperter. Förutom sin karriär inom polisen, har han även gedigen erfarenhet från säkerhetsarbete i olika former inom bland annat Försvarsmakten, både i Sverige och från internationella insatser.

Kristofer Steneberg
Dagens moderator har en gedigen bakgrund i media-Sverige från bland annat Breakit, Café, King, tidningen Chef och Dagens Industri.

Lars-Ola Nordqvist
Lars-Ola är en av Sveriges mest erfarna i PR-branchen. Han har varit med och grundat både Svensk PR och PR World Alliance.

Louise Barnekow
CEO at Mynewsdesk, a SaaS company providing an intelligent solution for PR & Communication.

Nina Odermalm Schei
Journalist, press-, PR- och kommunikationschef med examen i kommunikationsvetenskap och journalistik. Har över 15 års erfarenhet från Sveriges största nyhetsredaktioner, varav flera år som arbetsledare/chef.

Torbjörn Sjöström
VD för Novus sedan 2011. Han har bland annat utnämnts till Sveriges bästa kommunikationskonsult och Europas bästa vd inom undersökningsbranschen.

Veronica Ljungqvist
Veronica Ljungqvist är för närvarande student vid PR-programmet på Berghs School of Communication. Med sin grund i musikbranschen har hon de senaste åren arbetat på välrenommerade byråer inom både native-annonsering och influencer marketing.

Åsa Junkka
Åsa är publicistisk chef i NTM, ett stiftelseägt bolag som samlar 19 lokaltidningar från Kiruna i norr till Vimmerby i söder. Åsa jobbar tillsammans med chefredaktörer och ansvariga utgivare på bland annat Corren, NSD och Eskilstuna-Kuriren.