Vill du vara en del av framtidens PR?
Då ska du vara här.

Teknik och innovation – Influencers och sociala medier – Hållbarhet – Varumärkesbyggande – Kompetensutveckling och rekrytering – Mätning och utvärdering

Syfte och vision

Syftet med Stora PR-dagen är att samla PR-Sverige: Både byråer, konsulter, beställare och framtidens branschfolk – studenterna. Dagens tema är “Framtidens PR”. Vår förhoppning är att dagen leder till flera intressanta samtal, nätverkande och framförallt en ännu bättre PR-bransch.

Syfte och vision

Syftet med Stora PR-dagen är att samla PR-Sverige: Både byråer, konsulter, beställare och framtidens branschfolk - studenterna. Dagens tema är “Framtidens PR”. Vår förhoppning är att dagen leder till flera intressanta samtal, nätverkande och framförallt en ännu bättre PR-bransch.​

Vad du kan förvänta dig

Vad du kan förvänta dig

En inspirationsdag där du får ta del av föreläsningar, panelsamtal och olika sessions som berör temat Framtidens PR. Ett perfekt tillfälle för att nätverka och samtala ihop med några av Sveriges mest nytänkande aktörer inom PR-branschen. Förutom detta kommer det att bjudas på mat och annat gott under dagen. Dagen avslutas med en middag och utdelning av PR-utmärkelse.

Tema

Framtidens PR:

Vad gör framtidens byrå?

Vilken kompetens krävs?

Hur ser medierna ut?

Datum

2 februari 2023

Tid

12.00-17.00 (middag till 21.00)

Plats

Moderna museet, Exercisplan 4, 111 49 Stockholm

Biljettpris

2400 kr exkl moms inkl lunch/wrap 2950 kr exkl moms inkl lunch/wrap och middag Studentpris 450 kr inkl moms och lunch/wrap
Studentpris 750 kr inkl moms, lunch/wrap och middag

Arrangör

Svensk PR, i samarbete med nätverket Marknadscheferna och våra sponsorer.

Schema

  • 12:00-13:00 Lätt lunch och mingel
  • 13:00-13:10 Välkommen, Presentation Svensk PR, program och moderatorer
  • 13:10-13:30 Inledning som tar oss in i framtiden
  • 13:30-13:35 Frågor från moderator och publik
  • 13:35-13.50 Trender från världen – Tre röster från PRWAs nätverk 
  • 13:50-14:00 Frågor och diskussion
  • 14:00-14:30 4 framtidsvisioner om svensk pr. Paneldiskussion – 4 experter presenterar aktuella och
    framtida trender i PR-industrin (max 5 min var) – moderator och publik ställer frågor.
  • 14:30-14:45 Hot och möjligheter i framtidens PR-bransch? Redovisning av Svensk PR-enkät till PR-
    byråledare. (Samarbete Svensk PR och Regi)
  • 14:45-15:00 Branschmedierna Resumé, Medieinstitutet kommenterar enkät, framtid
  • En kort paus där det kommer bjudas på kaffe, te och fika
  • 15:15-15:30 Inspirationsföreläsning digital framtid
  • 15:35-15:55 Breakout session 1
    – Stärker mätning och priser PR-varumärket?
    – Är digitalisering, AI och CommTech framtid eller nödvändigt ont?
    – Överlever PR-specialisten eller tar stora PR-varumärken över?
  • 16:00-16.10 Summering, paneldiskussion, frågor från Breakout sessions
  • 16:10-16:30 Breakout session 2. (Välj mellan ett av tre teman)
    – Framtidens PR-generation: Hur säkras kompetensförsörjning, mångfald och mentalhälsa?
    – Hotas PR-yrket av influencers och desinformation?
    – PR-washing och hållbarhets-PR – var går gränsen?
  • 16:35-16:45 Summering, paneldiskussion, frågor från Breakout sessions
  • 16:45-16:55 Summering av dagen – ordf. svensk PR. Vart är vi på väg? Vilken framtid har PR-yrket?
  • 16:55-17:00 Moderator – Avslutning, tack och info om middag Stora PR-dagen
  • 17:30-21:00 Drink, middag (frivillig) och utdelning av PR-utmärkelse

Dagens talare

Meddelas snart
Meddelas snart
Föregående
Nästa

Guldsponsorer

Silver- och bronssponsorer