Vill du vara en del av framtidens PR?
Då ska du vara här!

Teknik och innovation – Influencers och sociala medier – Hållbarhet – Varumärkesbyggande – Kompetensutveckling och rekrytering – Mätning och utvärdering

Syfte och vision

Syftet med Stora PR-dagen är att samla PR-Sverige: Både byråer, konsulter, beställare och framtidens branschfolk – studenterna. Dagens tema är “Framtidens PR”. Vår förhoppning är att dagen leder till flera intressanta samtal, nätverkande och framförallt en ännu bättre PR-bransch.

Tema: Framtidens PR

Syftet med Stora PR-dagen är att samla PR-Sverige: Både byråer, konsulter, beställare och framtidens branschfolk – studenterna. Dagens tema är “Framtidens PR”. Vår förhoppning är att dagen leder till flera intressanta samtal, nätverkande och framförallt en ännu bättre PR-bransch.

Syfte och vision

Syftet med Stora PR-dagen är att samla PR-Sverige: Både byråer, konsulter, beställare och framtidens branschfolk - studenterna. Dagens tema är “Framtidens PR”. Vår förhoppning är att dagen leder till flera intressanta samtal, nätverkande och framförallt en ännu bättre PR-bransch.​

Vad du kan förvänta dig

Vad du kan förvänta dig

En inspirationsdag där du får ta del av föreläsningar och panelsamtal som berör temat Framtidens PR. Ett perfekt tillfälle för att nätverka och samtala ihop med några av Sveriges mest nytänkande aktörer inom PR-branschen. Förutom detta kommer det att bjudas på mat och annat gott under dagen. Dagen avslutas med en middag.

Vad du kan förvänta dig

Vad du kan förvänta dig

En intensiv inspirationsdag där du får ta del av av många korta men fullmatade föreläsningar och panelsamtal på temat Framtidens PR. Ett perfekt tillfälle för att nätverka och samtala ihop med några av Sveriges mest nytänkande aktörer inom PR-branschen. Förutom detta bjudas på lunchwrap på minglet före och fika under dagen. Dagen avslutas med en middag för de som önskar.

Tema

Framtidens PR:
– Vad gör framtidens byrå?
– Vilken kompetens krävs?
– Hur ser medierna ut?

Datum

2 februari 2023

Tid

12.00-18.00 (middag till 21.00)

Plats

Moderna museet, Exercisplan 4, 111 49 Stockholm

Biljettpris

2400 kr (momsfritt) inkl lunchwrap

2950 kr (momsfritt) inkl lunchwrap och middag


Studentpris 450 kr (momsfritt) inkl lunchwrap

Studentpris 750 kr (momsfritt) inkl lunchwrap och middag

Arrangör

Svensk PR, i samarbete med nätverket Marknadscheferna och våra sponsorer.

Program

Klicka och upptäck innehållet på varje punkt:

lunch wrap

  • 12:00-12:45 Lunchwraps och mingel.

Jonas Pertoft – Södra tornet – Svensk PRLars-Ola Nordqvist, ThincKristofer Steneberg

  • 12:45-12:55 Jonas Pertoft och Lars-Ola Nordqvist från Svensk PR öppnar dagen och välkomnar dagens moderator Kristofer Steneberg som presenterar dagen.
  • 12:55-13:15 Per Schlingmann – Har PR en framtid?

Christian Josephi Panama PRDan Bird, Fight or Flight PRMatias Rodsevich PRLab

Fyra röster från världen som pratar om trender, möjligheter och utmaningar:

  • Tyskland: Christian Josephi, The Public
  • USA: Lori Russo, Stanton Communications
  • UK: Dan Bird, Fight or Flight
  • Nederländerna: Matias Rodsevich, PRLab

Thomas Lindström Thinc

3 byråer, 2 medier – 5 visioner om PR-byråns framtid:

  • Thomas Lindström –Thinc Collective, börskoncern med bred kompetens inom komm växer genom entreprenörskap, CommHouse, CommTech
  • Sara Valtersson – z.network, mindre PR-byrå med, attityd, nätverk och specialisering
  • Lovisa van der Schoot, PR- och pressansvarig och ”Årets Challenger” på mobiloperatören Tre. Hon berättar bland annat om hur Tre jobbar med inhouse.
  • Alicia Price – Resumé
  • Rolf van den Brink, Dagens Opinion 
  • Frågor från moderator och publik

Lars-Ola Nordqvist, Thinc

  • Maria Alriksson – Regi och Lars-Ola Nordqvist – Svensk PR: Premiär för en ny stor undersökning av byråbranschen.  Regi och Svensk PR:s enkät till byråledare. 
  • En kort paus där det kommer bjudas på kaffe, te och fika.

  • Inspirationsföreläsning med Anna Åkerlund från Polarsken. 
  • Frågor från moderator och publik

Henrik ZettergrenLars-Ola Nordqvist, Thinc

Är det värt att mäta PR-insatsen?

  • Robert Skölfman – Regi  
  • Henrik Zettergren – NewsMachine
  • Lars-Ola Nordqvist – Svensk PR 
  • Frågor från moderator och publik

Michael GonzalezSofia Wigsten

  • Michael Gonzalez – Clarity UK: Digitalisering och AI, framtid eller död för PR-byrån?
  • Sofia Wigsten – Bauer Media – fånga framtidens öron

Liam KaleviYasmine Winberg

  • Liam Kalevi – Bygga trovärdighet med Tiktok 
  • Yasmine Winberg – Resumé om influencers och fake news 
  • Frågor från moderator och publik

Niklas green

  • Niclas Green, SOK:s presschef om Sportwashing
  • Victoria Olsson – Hållbarhetschef Arla, om Greenwashing.
  • Anna Högberg, Mission Anew, på temat: Så undviker PR-byrån/kunder Greenwashing
  • Frågor från moderator och publik

  • Clarice Andersson, har som ny CMO på DigiMind Europe scannat trenderna kring AI. Hon berättar om hur PR-branschen kan dra nytta av AI redan idag.

Axel Baraveus, Berghs

  • Lamin Sonko – Part: Mångfald och kreativitet i nästa PR-generation  
  • Elisabet Salas – DIK: Det här kräver framtidens stjärnor av arbetsplatsen
  • Axel Barvaeus – Berghs, ansvarig för programmen Strategisk kommunikation och Public Relations. Vilka kompetenser krävs av framtidens PR-generation? 
  • Elev från Berghs school of communication: Så vill vi arbeta i framtidens PR-byrå.

Jonas Pertoft – Södra tornet – Svensk PRLars-Ola Nordqvist, ThincThomas Lindström Thinc

  • Jonas Pertoft och Lars-Ola Nordqvist från Svensk PR summerar de viktigaste insikterna från dagen.
  • Jonas och Thomas Lindström från Thinc informerar om Stora PR-dagen i Almedalen.
  • Information om middag.

Fördrink och mingel innan middag i foajén utanför salen.

  • Middag på Moderna Museets restaurang för alla som köpt biljett med middag.

Några av dagens talare

Alicia Price

Journalist på Resumé som i många år bevakat PR och kommunikationsfrågor. Det har gett henne perspektiv på både beställare och byråer.

Anna Högberg

Som managing director på Mission Anew kan Anna Högberg det mesta inom hållbarhetskommunikation. Hon har tidigare varit mångårig vd på Futerra.

Anna Åkerlund

Mer än 25 års erfarenhet inom marknadsföring, affärsutveckling och försäljning på olika ledande befattningar hos konsultföretag och globala varumärken.

Axel Baraveus, Berghs

Axel Barvaeus

Axel har koll på framtidens kompetens. Han ansvarar för programmen i PR och Strategisk kommunikation på Berghs School of Communication.

Christian Josephi Panama PR

Christian Josephi

Grundaren av The Public (f.d. Panama PR) i Stuttgart tror på dialog som metod att skapa värden mellan människor, på företag och i samhället.

Dan Bird, Fight or Flight PR

Dan Bird

Erfaren PR-strateg från brittiska byrån Fight or Flight med kontor i både London och New York.

Elisabet Salas

Med lång erfarenhet av arbetsrätt inom kommunikation och PR är Elisabet på DIK den som vet vad anställda vill ha av framtidens arbetsplats.

Hannah Resare Monsén

Partner i z.network. PR-byrå med varumärkesfokus och nätverksorganisation.

Henrik Zettergren

Henrik Zettergren

Henrik på NewsMachine är en av Sverige mest erfarna mediaanalytiker på NewsMachine. Henrik har bland mycket annat jobbat på Observer/Cision och SVT.

Jonas Pertoft – Södra tornet – Svensk PR

Jonas Pertoft

Ordförande i Svensk PR. Kommunikationsstrateg som grundat byrån Södra tornet.

Kristofer Steneberg

Dagens moderator har en gedigen bakgrund i media-Sverige från bland annat Breakit, Café, King, tidningen Chef och Dagens Industri.

Lamin Sonko

Lamin arbetar med idéverktyget Kive och är en av de som driver nätverket :Part. Han ska tala om mångfald och kreativitet i nästa PR-generation.

Lars-Ola Nordqvist, Thinc

Lars-Ola Nordqvist

Lars-Ola är en av Sveriges mest erfarna i PR-branchen. Han har varit med och grundat både Svensk PR och PR World Alliance

Lori Russo

Lori är en av den amerikanska byrån Stanton Communications hörnpelare sedan 23 år tillbaka. Hon utvecklar inte bara företaget utan hela branschen.

Liam Kalevi

Liam Kalevi

Han gör succé världen över med humor på sociala kanaler, men han vet också hur man kan bygga trovärdighet med Tiktok

Lovisa van der Schoot

PR- och pressansvarig och ”Årets Challenger” på Tre. Lovisa har också grundat forumet ”Kvinnor inom kommunikation”.

Maria Alriksson

Senior Consultant, Årets Byrå, på Regi. Maria är en av dem som står bakom den nya studien som för första gången presenteras på Stora PR-dagen.

Matias Rodsevich PRLab

Matias Rodsevich

Matias är vd på den globala byrån PRLab som nyligen etablerat sig i Sverige. Han har bland annat skrivit boken "The PR Paradox".

Michael Gonzalez

Michael Gonzalez

Michael från Londonbyrån Clarity har koll på de stora trenderna i kommunikationsbranschen. Hans meritlista som inkluderar kunder som Salesforce, Sage, Securitas, Pret a Manger, Boeing and Microsoft.

Niklas green

Niclas Green

Sveriges #1 på PR i sportvärlden. På hans meritlista finns bl.a presschefuppdrag för SOK, Svenska Fotbollförbundet och Rally Sweden.

Per Schlingmann

Författare, föreläsare och rådgivare med lång erfarenhet inom både politik och näringsliv. Per är före detta statssekreterare, chefsstrateg och partisekreterare i Moderaterna och idag driver han kommunikationsbyrån Per Schlingmann AB

Robert Skölfman

Grundare och VD för Regi, som arbetar med researchbaserad analys och rådgivning. Varje år genomför de Årets Byrå och omfattande bransch- och funktionsstudier inom bl.a. Kommunikation och Investor Relations.

Rolf van den Brink

Grundare och redaktör på Dagens Opinion och Veckans Brief. Han bevakar branschen ur både målgruppens, byråns och beställarens perspektiv.

Sara Valtersson

Partner i z.network – ett PR-nätverk som under Covid-19 utmanat den traditionella byråstrukturen (och kontoret).

Sofia Wigsten

Sofia Wigsten

Head of Publishing på Bauer Media. Hon har lång bakgrund både som journalist och inom content marketing, bland annat på KIT, ett av Sveriges första mediehus inom sociala medier.

Thomas Lindström Thinc

Thomas Lindström

Vice vd i koncernen Thinc Collective med många insikter i hur man driver kommunikationsbyrå framgångsrikt. Thomas har också mycket erfarenhet av att utveckla kunder, inte minst inom livsmedelssektorn.

Victoria Olsson

Som hållbarhetschef på Arla är hon aktuell i debatten kring hur man använder miljöargument, men hon har också lång erfarenhet som hållbarhetschef på SJ.

Yasmine Winberg

Yasmine Winberg

Chefredaktör på Resumé, uppskattad föreläsare och författare till boken Badfluence: makt, miljoner och halvsanningar i sociala medier.

Guldsponsorer

Silver- och bronssponsorer