Hur dagligvaruhandeln hanterar effekterna av en pandemi
Dagligvaruhandeln är klassad som samhällsviktig verksamhet i kris och har ett samhällsansvar med att förse befolkningen med framför allt livsmedel. Ida Käll, brand manager på Axfood, berättar om hur coronakrisen påverkat koncernens olika verksamheter och vikten av tydlig och lugnande kommunikation för att uppmana kunderna att handla mer ansvarsfullt.
Pandemin skapade arbetsro och utrymme för utveckling
Christer Carlberg är VD på Sanoma Utbildning. Han leder ett förlag som är inriktat på läromedel, traditionella såväl som digitala. Såsom de flesta andra leverantörer till skolan släppte Sanoma sina digitala resurser fria för skolorna att använda under våren, men utvecklingen blev inte riktigt som man kan tro, i alla fall fram till nu. Hör Christer reflektera över hur hans bransch påverkats och även hur de själva anpassat sin verksamhet och sitt sätt att kommunicera och göra PR under pandemin, liksom vad han tror kommer att hända när vi blåser faran över så småningom.
Svenska PR-företagen bjuder in till en halvtimmes stopp i maskin och reflektion varje tisdag fram till sommaren. Ett socialt vattenhål för oss i PR-branschen som lever i den alternativa verklighet pandemin skapat. Vi bjuder på innovationer som sker med anledning av corona, presenterade av deras skapare. Och reflekterar gemensam över hur vi vill och kan leda utvecklingen av det vi levererar och sättet vi arbetar på in i den post-coroniala eran. Frågan som återkommer varje vecka: Vad vill jag ska vara annorlunda om ett halvår?
Vi ses i ett Zoom-möte som modereras av Anders Tollmar i föreningens styrelse. Alla är välkomna att dela tankar och idéer och diskutera de innovationer som presenteras.
Dag: Tisdag 9 juni
Tid: Klockan 11.30-12.00
Plats: Zoom