Jakten på sanningen – Almedalen 30 juni 2023
Debatter – diskussioner – föredrag – paneler – fika – möten – och ett jäkla högt tempo.

Lätta att hitta
Trädgården rymmer 140 personer och ligger på Kronstallgränd 4, bara 50 meter från Donners plats.
Vad du kan förvänta dig
För dig som vill föra ut budskap
Är du den som syns själv i media eller är du den som hjälper andra att synas? Eller jobbar du som redaktör och journalist? Då måste du planera in Svensk PR:s event på fredag förmiddag.

Tema: Jakten på sanningen
– Kan man lita på AI, TikTok och SoMe?
– Ska PR-branschen driva sanningsjakten?
– Kan PR-washing tvätta en smutsig byk?
Datum och tid
30 juni 2023 08:30–12:00
Plats
Kronstallgränd 4
621 57 Visby
Arrangör
Branschorganisationen Svensk PR
Program
Klicka och upptäck innehållet på varje punkt.
- Svensk PR och sponsorerna skjuter startskottet.
- AI Sweden introducerar
- Paneldebatt, media + PR-byrå + AI Sweden
- Nybakat + kaffe
- Politiker
- Jonas Pertoft, SVPR
- Näringslivsrepresentant
- Källkritikbyrån
- Branschexpert
- Vi knyter samman säcken
Några av dagens talare

Alicia Price
Journalist på Resumé som i många år bevakat PR och kommunikationsfrågor. Det har gett henne perspektiv på både beställare och byråer.

Anna Högberg
Som managing director på Mission Anew kan Anna Högberg det mesta inom hållbarhetskommunikation. Hon har tidigare varit mångårig vd på Futerra.

Anna Åkerlund
Mer än 25 års erfarenhet inom marknadsföring, affärsutveckling och försäljning på olika ledande befattningar hos konsultföretag och globala varumärken.

Lars-Ola Nordqvist
Lars-Ola är en av Sveriges mest erfarna i PR-branchen. Han har varit med och grundat både Svensk PR och PR World Alliance

Jonas Pertoft
Ordförande i Svensk PR. Kommunikationsstrateg som grundat byrån Södra tornet.

Kristofer Steneberg
Dagens moderator har en gedigen bakgrund i media-Sverige från bland annat Breakit, Café, King, tidningen Chef och Dagens Industri.

Per Schlingmann
Författare, föreläsare och rådgivare med lång erfarenhet inom både politik och näringsliv. Per är före detta statssekreterare, chefsstrateg och partisekreterare i Moderaterna och idag driver han kommunikationsbyrån Per Schlingmann AB

Sara Valtersson
Partner i z.network – ett PR-nätverk som under Covid-19 utmanat den traditionella byråstrukturen (och kontoret).

Maria Alriksson
Senior Consultant, Årets Byrå, på Regi. Maria är en av dem som står bakom den nya studien som för första gången presenteras på Stora PR-dagen.

Victoria Olsson
Som hållbarhetschef på Arla är hon aktuell i debatten kring hur man använder miljöargument, men hon har också lång erfarenhet som hållbarhetschef på SJ.

Yasmine Winberg
Chefredaktör på Resumé, uppskattad föreläsare och författare till boken Badfluence: makt, miljoner och halvsanningar i sociala medier.

Thomas Lindström
Vice vd i koncernen Thinc Collective med många insikter i hur man driver kommunikationsbyrå framgångsrikt. Thomas har också mycket erfarenhet av att utveckla kunder, inte minst inom livsmedelssektorn.